Verleden

Voordat ik begon met mijn bedrijf AdminPlusser, heb ik in mijn familie en werk te maken gehad met de administratieve en financiële nasleep van een overlijden. Ik heb zelf ervaren hoeveel werk het is en wat er aan kennis en kwaliteiten nodig is om een en ander administratief goed af te ronden. En dat in een emotioneel zware periode.

Ik heb ook ervaren dat ondersteuning in deze fase van groot belang is: overzicht creëren helpt in een rouwperiode waarin het vaak niet eenvoudig is om alles draaiende te houden.

Voor mij was het de reden om in 2015 te starten met AdminPlusser en op deze manier nabestaanden te ondersteunen met mijn kennis en kwaliteiten.

Mijn achtergrond? Medewerker voorlichting, medewerker marketing en verkoop, vertrouwenspersoon, officemanager en manager personeel en organisatie. Opgeteld zo’n 30 jaar werkervaring in respectievelijk de ouderenzorg, de landbouwsector en een handelsonderneming.

Een bonte verzameling functies en werkvelden. De rode draad? Plannen, organiseren en realiseren, luisteren, overzicht creëren en weten waar je informatie vandaan haalt.

 

Heden

Ik had bij de start nog geen idee of er behoefte aan mijn dienstverlening zou zijn. Maar inmiddels weet ik dat er mensen zijn die op zoek zijn naar administratieve ontzorging na een overlijden. In de afgelopen jaren heb ik vele nabestaanden geholpen om de administratie weer op de rit te krijgen.

Daarnaast komt er ook regelmatig de vraag of ik wil helpen om een overzicht te maken van wat er geregeld moet worden na een overlijden. We inventariseren samen stap-voor-stap alles wat er is geregeld (bankrekeningen, verzekeringen, hypotheken etc.) en wat er verandert na een overlijden (inkomen, tenaamstelling, contracten etc.). Dat geeft rust.

Wat ik iedere keer weer als bijzonder ervaar is het vertrouwen dat mensen me geven tijdens zo’n periode van samenwerking.

 

Toekomst

Ik ben blij met wat ik doe en ik heb bereikt. Maar ik sta open voor nieuwe uitdagingen. Zoals de vraag of ik bij wil dragen aan de opleiding Laatste Levensfasebegeleider: de module administratief afronden. Ik vind het mooi om mijn kennis te delen en ook op deze wijze bij te dragen aan administratieve ontzorging voor en na overlijden. Want er is behoefte aan mensen die in deze digitale tijd helpen om overzicht en inzicht te creëren voor en na overlijden.